Beste gemeenteleden,
De afgelopen tijd hebben in de Wijkraad van Kerkrentmeesters een paar wijzigingen plaatsgevonden en staan er nog een paar aan te komen.
Ook zijn wij dringend op zoek naar iemand voor de verhuur van ons kerkgebouw!
Wie helpt ons uit de brand?
Veranderingen in de Wijkraad van Kerkrentmeesters
Voorzitter
Door de verhuizing van Martijn van Marle naar Soest moest een nieuwe voorzitter worden gezocht. Tijdens de zoektocht naar een nieuwe voorzitter heeft Coen van den Berg deze taak op zich genomen, waarvoor wij hem dankbaar zijn.
We zijn blij te kunnen melden dat Maria (Walvoort) de Mol de nieuwe voorzitter is geworden van de Wijkraad van Kerkrentmeesters. Welkom Maria, fijn dat je dit wilt doen!
Penningmeester
De privésituatie van de penningmeester laat het niet langer toe om deze taak te blijven vervullen. Op 1 april, hij heeft het dan 6 jaar gedaan, draagt Gerrit Verweij deze taak over aan André Versloot. André is de komende tijd nog druk met zijn verhuizing naar Zeist, maar wil vanaf 1 april deze taak op zich nemen. We zijn blij dat André en Tineke na hun verhuizing verbonden willen blijven met de Tuindorpkerk en André penningmeester wil worden.
Verhuur Tuindorpkerk
André houdt zich tot 1 april nog bezig met het gebruik en de verhuur van het kerkgebouw. Dit betekent wel dat op korte termijn iemand moet worden gevonden voor deze taak die André vele jaren heeft vervuld. Hij doet dat natuurlijk wel samen met Caroline Jansze, die tijdelijk een aantal kosterstaken invult.
In grote lijn bestaan de werkzaamheden voor de kerkmeester verhuur allereerst uit het vaststellen in samenwerking met de Wijkraad van Kerkrentmeesters van het verhuurbeleid. Daarom maakt de kerkmeester verhuur ook deel uit van dit college. Belangrijk onderdeel van dit beleid zijn de tarieven, en de laatste jaren natuurlijk ook de stooktoeslagen.
Vervolgens moet dit in praktijk worden gebracht: de afspraken met de huurders moeten worden vastgelegd en worden opgenomen in de agenda, de kerk moet op tijd worden geopend en weer afgesloten en de huurders moeten zo nodig wegwijs worden gemaakt in het gebouw. En bij sommige gelegenheden wordt er ook nog één en ander georganiseerd aan catering. Tenslotte krijgt de penningmeester aan het eind van de maand een overzicht van de nota’s welke verzonden moeten worden.
Gelukkig worden veel van deze zaken natuurlijk in de praktijk door Caroline uitgevoerd!
André is graag bereid in een persoonlijk gesprek wat uitgebreider over deze taak te vertellen en eventuele vragen te beantwoorden.
Bent u of jij misschien de persoon die wij zoeken voor deze taak?
Of weet u of ken jij misschien iemand die dit zou willen doen, dan horen wij dat graag zo spoedig mogelijk.
Bij voorbaat onze dank.
Het zou mooi zijn wanneer ook deze taak kan worden overgedragen aan een ander en we dat in een volgende Nieuwbrief kunnen melden.
Organisatie Actie Kerkbalans
Door het overlijden van Cock Voorrips moest voor haar een opvolger worden gevonden voor de organisatie van de Actie Kerkbalans. Gelukkig is Bart van Homoet bereid dit te gaan doen.
De Actie Kerkbalans 2024 is mede door Bart voorbereid. Heel fijn dat Bart dit wil doen!
Wij wensen Maria, André en Bart heel veel succes maar vooral ook veel plezier bij de uitoefening van hun taak.
Wijkraad van Kerkrentmeesters